nedelja, 23. februar 2014

LJUBLJANA - Spomenik Sidro

Lokacija: Slovenija; Ljubljana
Avtor: Ni podatka.
Opis: Železno sidro leži na večji zidani, s kamnitimi ploščami obloženi ploščadi. Spomenik je bil postavljen leta 1954, v spomin na ponovno pridobitev slovenskega izhoda na morje.

Natančno pot (prvega in drugega) sidra na Kongresni trg pa opisuje Nadja Trčon v knjigi: Usidrali smo se na morje : vzpostavitev slovenskega pomorstva 1945-1958.

Spomenik Sidro stoji na severnem osrednjem delu parka Zvezda na Kongresnem trgu.

Na tem mestu se je slabo leto dni dvigoval spomenik kralju Aleksandru I. Karađorđeviću, ki so ga na slovesnosti ob prisotnosti kraljeve družine odkrili septembra leta 1940, odstranila pa ga je okupatorska italijanska vojska v noči s 25. na 26. julij leta 1941.


Veseli  me, da je spomenik atraktiven za mlade in najmlajše.





Pogled na del trga, kjer sedaj stoji spomenik žrtvam vseh vojn.

7 komentarjev:

  1. Sidro je menda iz čezoceanke Rex, potopljene 1944 pred Koprom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala za informacijo. Sem preveril in drži. Posledično dopolnil tekst.

      Izbriši
  2. Hvala za komentar. Nekaj virov trdi tako nekaj drugače. Če pa ni iz Rex-a, bi bilo pa zanimivo ugotoviti od katere ladje je.

    OdgovoriIzbriši
  3. Sidro res (žal) ni iz ladje Rex, natančno pot (prvega in drugega) sidra na Kongresni trg pa opisuje Nadja Trčon v knjigi: Usidrali smo se na morje : vzpostavitev slovenskega pomorstva 1945-1958.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Najlepša hvala.
      Sem popravil objavo.
      vabljeni k ogledu ostalih objav.

      Lep pozdrav. Primož

      Izbriši
  4. Moje druzinske legende pa pravijo, da je moj dedek (Šnuderl), ki ni zelel bit nikjer omenjen in je ustanovil splosno plovbo, preprical kapitana najditelja sidra in organiziral, da so sidro postavili tja. Ne vem kaj je res in kaj ni. Ta mit obstaja in me zanima ce kdo bolj natancno ve kdo je to sidro pravzaprav nasel.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zanimiva legenda. Žal jaz nimam več informacij o tem.
      Hvala za popestritev objave in vabljeni k ogledu ostalih objav.

      Lep pozdrav Primož

      Izbriši