petek, 11. november 2011

UVOD V FOTOGRAFIJE - STALINGRAD 2010

Pred leti sem bil v Normandiji, kjer sem si ogledal prizorišča izkrcanja zaveznikov. Ogled muzejev s filmi in fotografijami me je prevzel, izboljšalo pa se je tudi moje vedenje o tej znameniti bitki. Že takrat je v meno dozorela odločitev, da moram videti tudi Stalingrad. No, družbo v avtodomu, s katerim smo potovali, ne bi nikoli prepričal v kaj takega. Leta so tekla in iz avtodoma smo presedlali na motocikle.
Že jeseni 2009 sem prijatelja, ki je že bil v Rusiji vprašal, če bi šel v Stalingrad (današnji Volgograd) in odgovor je bil pritrdilen. Priprave so se takoj začele. Preiskal sem vse internetne strani na to temo in si pripravil podroben načrt ogledov. Nudijo se tudi vodeni ogledi prizorišč bitke, vendar ne julija, ko je prevroče.
Midva sva šla julija, tako da sva bila prepuščena lastni iznajdljivosti. Pred vami so fotografije spomenikov bitke za Kijev, bitke pri Kursku in bitke za Stalingrad. Ogledala sva si tudi ostale znamenitosti, vendar fotografij nisem priložil, ker ne sodijo v tematiko bloga.
Naj povem še to. Potovanje z motociklom po Rusiji je dolgočasno, saj so ceste ravne in tudi po 100km ni nobenega ovinka. Vendar spoznaš te razsežnosti dežele na poseben način. Od Novega mesta do Stalingrada je 3000 km in vse je bilo potrebno lepo prevoziti. Spoznal sem, da so imeli nemški tankisti težko delo sploh, da so prišli tako daleč, še posebej če upoštevamo, da takrat ni bilo kaj dosti cest.
Nova spoznanja o teh bitkah so prišla tudi sedaj. S temi ogledi tudi dokumentarne oddaje o teh zadevah gledam drugače, saj govorijo o krajih kjer sem bil in si lažje predstavljam kako je bilo takrat, v glavi imam pa tudi razdalje, ki so jih premagovali in eni in drugi.

Ni komentarjev:

Objavite komentar