Avtor: Ni podatka.
Opis: Stari leseni most so februarja leta 1929 uničile nakopičene gmote ledu in tovorni promet na tej lokaciji je bil pretrgan. Potniški promet so opravljali čolnarji, pontonirji obeh strani pa so se trudili vzpostaviti začasen most vendar brez uspeha. Obe državi skupaj sta nato zgradili armirano betonski most z rebrasto ploščo na dveh stebrih s skupno dolžino 85 m in širino 8 m (5,5 m vozišča, po 1,25 m široka obojestranska hodnika).
Svečana otvoritev mostu je bila 9. februarja leta 1930 in sta se ga udeležila z jugoslovanske strani ban Dravske banovine v Ljubljani ing. Sernec, z avstrijske pa zvezni kancler dr. Schober.
Prvi betonski most na reki Muri so porušili nemški vojaki pri svojem umiku leta 1945, angleška vojska pa je leta 1952 postavila pomožni most sistema Bailey. Tega je zamenjal nov, 111 m dolg in 13 m širok, betonski most, ki sta ga dne 12.10.1969 svečano otvorila jugoslovanski predsednik Josip Broz Tito in avstrijski predsednik Franz Jonas.
V letu 2009 sta na podlagi medsebojnega sporazuma Republika Slovenija in Republika Avstrija, Dežela Štajerska izvedli sanacijo mostu čez Muro. Arhitekturna zasnova mostu s posebno oblikovano ograjo ter razglednimi počivališči je razširila osnovno funkcijo mostu in s tem obema krajema dodala novo turistično vrednost in prepoznavnost.
povzeto po: TIC Gornja Radgona
Ni komentarjev:
Objavite komentar