torek, 12. november 2013

MOKRONOG – Vojna za Slovenijo

Lokacija: Slovenija; Mokronog
Avtor: Ni podatka.
Opis: Spomenik, stoječ v bližini spomenika NOB pred občino opominja na dogodke med osamosvojitveno vojno, ki se jih še kako spomnijo prebivalci iz okolice Mokronoga.
V začetku julija 1991 je Dragomir Grujović pretil, da bo ta del dežele zbrisal z zemlje in v zrak vrgel vojaško skladišče, ki je bilo pri vojašnici na Puščavi in v katerem je bilo 7,5 tone goriva, ob tem pa streljal v poveljnika logistične enote JA v Mokronogu, Slovenca Branimirja Furlana, in ga hudo ranil.

Leta 2011 se je za srbske medije razgovoril Grujović in med drugim dejal, da je 20 let po Mokronogu še vedno ponosen na svojo vlogo v naši državi, v kateri je tiste dni ohranil oficirsko čast, predvsem pa življenja vojakov, ki so mu bili zaupani v varstvo. Z njimi je, trdi tedanji podoficir JA, sklenil dogovor, da se živi ne predajo. »Rekel sem jim, da se dogaja izdaja. Odprl sem vrata in jim povedal, naj odide tisti, ki hoče. Odšli so Slovenci in Albanci, z menoj je ostalo 35 srbskih mladeničev.«
Srbi ga še vedno poveličujejo, češ da je preprečil predajo skladišča slovenski Teritorialni obrambi in da mu ni prišlo niti na misel, da bi zapustil kraj, v katerem je imela JA 7,5 milijona litrov goriva ter okrog 10.000 litrov olj in maziv. »Prav Furlan je hotel predati to skladišče Slovencem, jaz pa sem jim postavil ultimat, naj nas pustijo pri miru v skladišču in se ne bo nikomur nič zgodilo. Potem se je zgodilo to – jaz ali on. Bil sem hitrejši, streljal sem v spodnji del njegovega telesa in ga pustil pred vhodom v skladišče, da ga lahko prevzamejo zdravniki Teritorialne obrambe.«

Žal smo bili v Mokronogu v času obnove občinske stavbe. Bomo morali obiskati ta spomenik še enkrat.




Ni komentarjev:

Objavite komentar